Otoczenia rynkowe

Wed艂ug Enterprise Europe Network rynek gier wideo to najszybciej rozwijaj膮cy si臋 sektor rozrywki na 艣wiecie. Sektor ten nie jest tylko adresowany do dzieci i m艂odzie偶y, ale tak偶e dla os贸b doros艂ych jako forma sp臋dzania czasu wolnego.

W Globalnym Raporcie Games Market Newzoo.com oszacowa艂, 偶e w 2016 roku przychody rynku gier osi膮gn膮艂 poziom 99,6 mld USD. Wed艂ug analityk贸w firmy Newzoo zajmuj膮cej si臋 badaniem globalnego rynku gier przychody bran偶y w 2016 r. wynios艂y 101,1 mld USD. Dla por贸wnania przychody w 2015 r. wynios艂y 91,8 mld USD, co oznacza wzrost warto艣ci rynku prawie o 10 mld USD w ci膮gu jednego roku. Na koniec 2017 r. Newzoo prognozuje warto艣膰 艣wiatowego rynku gier na poziomie 108,9 mld USD, a na koniec 2020 r. ju偶 128,5 mld USD, co 艣wiadczy o wzro艣cie skumulowanego rocznego wska藕nika wzrostu (CAGR) o 6,2% r/r w latach 2016-2020.