Aktualnie nasz wyspecjalizowany zespół realizuje Projekt Gearshift, który jest niczym innym jak projektem budowy silnika fizyki, na bazie którego będą powstawały nasze kolejne gry. Stworzenie własnego silnika fizyki pozwoli na lepsze odwzorowanie środowiska motoryzacyjnego. W projekcie Gearshift wykorzystywana jest sztuczna inteligencja, a podstawą całego projektu jest platforma Unreal Engine. Najważniejszym elementem w tym projekcie jest wykorzystanie wcześniej wspomnianej sztucznej inteligencji-parametry, które są pobierane przez naszych specjalistów z realnego środowiska motoryzacyjnego, są następnie przenoszone do środowiska wirtualnego gry.
ECC Games S.A. realizuje projekt dofinansowany z Funduszy Europejskich
GearShift – budowa silnika zachowania kołowych pojazdów mechanicznych oraz generowania plansz w oparciu o algorytmy sztucznej inteligencji na bazie platformy Unreal Engine
Celem projektu jest opracowanie innowacyjnego w skali globalnej produktu – silnika zachowania pojazdów ze zintegrowanym modułem generowania map w dynamicznym środowisku gier, w szczególności gier i symulatorów sportów motoryzacyjnych. Główna innowacja silnika będzie oparta o zaimplementowany model odwzorowania fizyki kołowych pojazdów mechanicznych w różnych warunkach środowiskowych, uwzględniający:
1) Fizykę zawieszenia,
2) Fizykę zachowania opon (implementacja wzorów fizycznych Pacejka),
3) Model fizyczny silników uwzględniający moc, moment obrotowy, tarcie, charakterystykę zależną od rodzaju silnika – silnik rzędowy, silnik V, silniki elektryczne
4) System hamujący uwzględniający temperaturę pracy hamulców,
5) System dyferencjałów z możliwością zmiany ich parametrów,
6) System asyst jazdy, takich jak: ABS, ESP, TRC.
Łączny koszt projektu: 6 842 865,00 zł
Dofinansowanie projektu z UE: 4 920 024,50 zł